Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Koncepcja pracy

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 175 W ŁODZI, UL. ĆWIKLIŃSKIEJ 9

„Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć o tym, jak żyć,

co robić i jak postępować, nauczyłem się w przedszkolu”

Fulghum

Przedszkole Miejskie nr 175 w Łodzi znajduje się w budynku przy ul. Ćwiklińskiej 9, gdzie mieści się jeszcze – Szkoła Podstawowa nr 34. Przedszkole jest publiczną placówką oświatową obejmującą działaniami edukacyjnymi, wychowawczymi i opiekuńczymi 175 dzieci w wieku 3-6 lat. W przedszkolu funkcjonuje 7 grup dzieci. Obok przedszkola jest duży ogród, wyposażony w sprzęt sportowy dla dzieci oraz ścieżki edukacyjne. Sale przedszkolne są przestronne, słoneczne, przystosowane do potrzeb wychowanków. Kuchnia przedszkolna samodzielnie przygotowuje smaczne i zdrowe posiłki dla dzieci.

WIZJA PRZEDSZKOLA

Kształtowanie młodego człowieka dokonuje się w pierwszych latach jego życia. Dziecko przychodzi na świat z pewnym wyposażeniem genetycznym, ale jego osobowość, predyspozycje, talenty, kształtują się pod wpływem środowiska i osób, z którymi się styka.

Dzieci są bacznymi obserwatorami świata dorosłych. Naśladują ich w najrozmaitszych sytuacjach, które stwarza  życie. Dziecko i dorosły wzajemnie na siebie oddziałują.

Rola nas, jako nauczycieli wychowawców, polega na aktywnym wspieraniu dziecka w jego poszukiwaniach i doświadczeniach. Stwarzamy dziecku takie warunki, które umożliwiają mu rozwijanie jego twórczej aktywności. Każde dziecko jest dla nas indywidualnością, inaczej czuje, myśli i ma swoje poglądy. Zwracamy uwagę szczególnie na dzieci wrażliwe, nadpobudliwe, nieśmiałe, niepełnosprawne, zamknięte w sobie oraz mające predyspozycje, które pomagamy im rozwijać. W ten sposób okazujemy nasz szacunek każdemu z nich, gdyż mamy świadomość, że tak zdobywają wiarę w siebie. Uczymy dzieci szacunku do innych, a także do siebie samego.

Nasz przedszkolak to osoba ciekawa świata, otwarta, świadoma własnej wartości, odpowiedzialna za swoje postępowanie, umiejąca odróżnić dobro od zła, zdobywająca wiedzę poprzez przeżywanie i doświadczanie.

MISJA PRZEDSZKOLA

W naszym przedszkolu wychowanie jest jedną z najważniejszych wartości, jest podstawą późniejszej edukacji i całego życia dziecka. Szczególny nacisk kładziemy na dobrą współpracę z rodzicami. Staramy się dzieciom dać poczucie bezpieczeństwa, aby przedszkole było dla nich drugim domem.

Wartości, które przekazujemy dzieciom to:

  • wartości uniwersalne: dobro, prawda, miłość, piękno,
  • szacunek dla drugiego człowieka.

Naszym zadaniem jest stwarzanie takich warunków, aby dziecko mogło odkryć swoją tożsamość, umiało wyrazić swoje uczucia, chęci i pragnienia. Według nas, dziecko, mając poczucie wiary w siebie potrafi podejmować decyzje, uzasadniać je i przyjąć za nie odpowiedzialność.

W procesie wychowawczym dbamy o indywidualny rozwój dziecka, tak, aby  każde z nich pozostało sobą. Dajemy dziecku możliwość znalezienia swojego miejsca w grupie, otoczeniu bliższym i dalszym. Organizujemy kontakty z rówieśnikami, dziećmi niepełnosprawnymi oraz dorosłymi na terenie przedszkola, a także w dalszym środowisku.

W sytuacjach konfliktowych pomagamy dziecku znaleźć właściwe rozwiązanie zaistniałego problemu; wykorzystujemy je do nauczenia dzieci zachowań akceptowanych społecznie. Dużą wagę przywiązujemy do norm i zasad, które ustalamy wspólnie z dziećmi i staramy się konsekwentnie przestrzegać. Wdrażamy do używania form grzecznościowych, nie tylko na terenie naszego przedszkola.

CELE KONCEPCJI

  1.   Tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka, mając na uwadze jego indywidualne potrzeby i możliwości, w oparciu o różnorodne metody i formy pracy.

  2.   Organizowanie procesu kształcenia zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego wychowanka, w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.

  3.   Wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie obserwacji i diagnozowanie.

  4.   Angażowanie rodziców do podejmowania różnorodnych inicjatyw na rzecz przedszkola.

  5.   Tworzenie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku przedszkolnym i rodzinnym, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.

  6.   Podejmowanie działań o charakterze kulturalnym, przyrodniczym i społecznym w celu wzbogacenia pracy wychowawczo – dydaktycznej.

  7.   Zapewnienie wychowankom dobrego startu w szkole poprzez różne formy współpracy z placówkami oświatowymi.

  8.   Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym i dalszym.

 

MODEL ABSOLWENTA

Nasz absolwent:

  • jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych;
  • radzi sobie z trudnościami;
  • umie współpracować w grupie;
  • jest tolerancyjny;
  • jest samodzielny;
  • jest kreatywny;
  • ma poczucie własnej wartości;
  • posiada bogatą wiedzę o środowisku, jego zasobach i ochronie;
  • zna zasady bezpieczeństwa i współżycia społecznego;
  • potrafi wyrażać i kontrolować swoje emocje;
  • wie, że jest Polakiem i Europejczykiem.
PRAWA DZIECKA

W naszym przedszkolu respektujemy prawa dziecka do:

  • akceptacji takim, jakie jest;
  • indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju;
  • zabawy i wyboru towarzyszy zabaw;
  • spokoju i samotności, jeśli tego zechce;
  • kontaktu z osobami odpowiedzialnymi i zaangażowanymi, do których może się zwrócić;
  • wspólnoty i solidarności w grupie;
  • snu i wypoczynku, jeśli jest zmęczone;
  • aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi;
  • badania i eksperymentowania;
  • fantazji i własnych światów;
  • wiedzy o zagrożeniach;
  • doświadczania konsekwencji własnego zachowania;
  • różnorodnego otoczenia, bogatego w bodźce i poddającego się procesom twórczym;
  • swobody wyznania;
  • zdrowego żywienia.
KODEKS PRZEDSZKOLAKA

NAGRODY

  1. Okazanie aprobaty  przez nauczyciela.
  2. Pochwała dziecka przed grupą.
  3. Pochwała dziecka podczas rozmowy z rodzicami.
  4. Drobny upominek rzeczowy: stempelek, naklejka, medal itp.
  5. Powierzenie roli osoby prowadzącej zabawę.
  6. Danie dziecku możliwości wyboru ulubionej zabawy lub książki do czytania.
  7. Przydzielenie dziecku ważnej funkcji w grupie.

KONSEKWENCJE

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat zachowania, zachęcenie do oceny własnego postępowania, odwołanie się do zasad obowiązujących w przedszkolu/ grupie.
  2. Okazanie dezaprobaty postawy/ zachowania/ uczynku.
  3. Odsunięcie od zabawy/kolegów w grupie - na czas przemyślenia zachowania.
  4. Wykonanie pracy na rzecz konkretnego dziecka/ grupy.
  5. Rozmowa z rodzicem, ustalenie wspólnego frontu działań.
  6. Pozbawienie dziecka ulubionego zajęcia, zabawy.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Współpraca z rodzicami ma dla nas duże znaczenie, gdyż zależy nam na ujednoliceniu oddziaływań wychowawczych, a także zaangażowaniu rodziców w życie przedszkola.

Służą temu:

  • zebrania ogólne;
  • zebrania w poszczególnych grupach;
  • zebrania rady rodziców;
  • kontakty indywidualne rodzica z nauczycielem;
  • kontakty indywidualne rodzica z dyrektorem;
  • strona internetowa przedszkola;
  • kontakt mailowy;
  • tablice informacyjne;
  • zajęcia otwarte dla rodziców;
  • zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowoprzyjętych;
  • uroczystości przedszkolne;
  • udział w imprezach plenerowych;
  • spotkania ze specjalistami;
  • organizowanie szkoleń i warsztatów dla rodziców;
  • włączanie w organizowanie imprez i uroczystości przedszkolnych;
  • angażowanie w pracę na rzecz przedszkola i grup.

Rodzice mają możliwość:

  • wpływania na podnoszenie jakości warunków pobytu dziecka w przedszkolu;
  • uzyskiwania podczas konsultacji wyznaczonych indywidualnie w każdej grupie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego postępów i trudności;
  • znajomości jadłospisu dziennego;
  • dokonania wyboru dodatkowych zajęć dla dziecka;
  • uzyskiwania porad w sprawie wychowania i rozwoju dziecka;
  • decydowania o uczestnictwie swojego dziecka w wycieczkach do dalszego środowiska oraz w zielonym przedszkolu;
  • wnoszenia skarg i wniosków;
  • podejmowania decyzji w sprawie udziału dziecka w zajęciach religii;
  • znajomości zadań i zamierzeń wychowawczo -dydaktycznych przedszkola;
  • organizowania na terenie przedszkola spotkań z radą rodziców, jak i z ogółem rodziców.

Układając współpracę z rodzicami ważna jest dla nas wzajemna akceptacja, zaufanie, otwartość w wyrażaniu opinii, partnerstwo w podejmowaniu decyzji.

PROMOCJA PRZEDSZKOLA

Prezentacja naszej placówki na zewnątrz odbywa się poprzez:

  • udział w przeglądach i imprezach organizowanych przez inne przedszkola, domy kultury i inne instytucje;
  • czynny udział w zajęciach organizowanych przez inne placówki;
  • organizowanie zajęć na swoim terenie dla rodziców i zespołu samokształceniowego;
  • organizowanie uroczystości przedszkolnych i rodzinnych, w których uczestniczą dzieci i ich najbliżsi;
  • prezentacja różnorodnych możliwości i umiejętności dzieci nabytych w przedszkolu, w środowisku lokalnym (Szkoły Podstawowe nr 33, 34, 199);
  • organizowanie na terenie przedszkola wystaw, spotkań z ciekawymi ludźmi, inscenizacji teatralnych, na które zapraszane są osoby z zewnątrz;
  • organizowanie wycieczek w różne środowiska bliższe i dalsze umożliwiające poznanie naszych przedszkolaków;
  • organizowanie Dni Otwartych przedszkola dla nowych przedszkolaków i ich rodziców;
  • prowadzenie strony internetowej www.pm175lodz.wikom.pl.

Prezentując na zewnątrz nasze przedszkole chcemy:

  • wzmocnić więzi z lokalnym środowiskiem;
  • zapoznać z metodami i formami naszej pracy;
  • tworzyć miłą atmosferę współpracy;
  • zaprezentować własne osiągnięcia szerszej społeczności.

Wszystkie te działania prowadzą do osiągnięcia wysokiej oceny naszego przedszkola w społeczności lokalnej.

WSPÓŁPRACA Z INNYMI INSTYTUCJAMI

Nasze przedszkole współpracuje z przedszkolami znajdującymi się w bliskim otoczeniu naszej placówki, tj. PM nr 171, 218, 227, 164, 206, 163, 185.

Współpraca rozwija się również ze Szkołą Podstawową nr 33, 34 i 199. Dzieci z naszego przedszkola zapraszane są do tych przedszkoli i szkół na spektakle teatralne, występy wokalno - muzyczne, zajęcia otwarte oraz lekcje biblioteczne. Każdego roku dzieci 6 - letnie biorą udział w lekcjach kl. I.

Nasze przedszkolaki biorą udział w licznych międzyprzedszkolnych przeglądach, np. plastycznym (PM Nr 227), wokalno- instrumentalnym (PM Nr164), małych form teatralnych PM Nr 218).

Nasze przedszkole jest organizatorem przeglądu pt. „Kolorowe wierszyki”.

Współpraca z przedszkolami polega nie tylko na kontaktach dzieci, ale również na wymianie doświadczeń między radami pedagogicznymi, np. poprzez udział we wspólnych szkoleniach.

Nasze przedszkole współpracuje z wieloma instytucjami znajdującymi się w bliskim otoczeniu, jak również w dalszej odległości.

Są to następujące instytucje:

  • Domy Kultury „Kubuś”, „502”;
  • Spółdzielnia Mieszkaniowa in. B. Chrobrego,
  • Policja,
  • Stowarzyszenie Piosenki i Tańca „Pędziwiatry”,
  • Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna dla dzielnicy Łódź- Widzew,
  • Teatry: „Arlekin”, „Pinokio”, „Baśniowa Kawiarenka”, „Teatr Króla”;
  • Okoliczne sklepy: piekarnia, księgarnia, sklep samoobsługowy, obuwniczy, spożywczy, zoologiczny;
  • Punkty usługowe: poczta, apteka, fotograf.
  • Parafia Matki Boskiej Jasnogórskiej;
  • Dom opieki „Złota jesień”;
  • Centrum ogrodnicze „Tracz”;
  • Straż Miejska;
  • Leśnictwo Miejskie Łódź – Łagiewniki;
  • Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli;
  • ŁCDN;
  • Selgros;
  • Biblioteki Łódź – Widzew;
  • Park dinozaurów, Kraina Świętego Mikołaja – Kołacinek;
  • Muzea: kanału „Dętka”, kinematografii „Se-ma-for”, komunikacji MPK, Przyrodnicze;
  • Sale zabaw – Kajtek, Dżungla.
  • Palmiarnia.

Współpracujemy z wieloma środowiskami i jest to współpraca konstruktywna, wnosząca wiele wartości w życie naszego przedszkola.