Rozkład dnia
6.00 – 8.20 Schodzenie się dzieci. Aranżowanie działań otwartych dydaktycznych - indywidualnych i grupowych. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci. Poranne zabawy i ćwiczenia ruchowe. Zabawy integracyjne, zabawy z elementem tańca i śpiewu. Zajęcia wspierające indywidualny rozwój dzieci.
8.15 – 8.30 Przygotowanie do śniadania – czynności organizacyjne i higieniczno – samoobsługowe.
8.30 – Śniadanie
9.00 – 11.15 Sytuacje edukacyjne planowane i organizowane przez nauczyciela - stymulujące wszechstronny rozwój dzieci, integrujące treści programowe z różnych obszarów edukacyjnych - w sali, ogrodzie przedszkolnym lub poza przedszkolem.
Zabawy dowolne, samorzutna aktywność dzieci - w sali lub w ogrodzie. Zabawy z zastosowaniem języka obcego nowożytnego.
Gry, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia sportowe organizowane w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia i prace w ogrodzie przedszkolnym. Koncerty, przedstawienia teatralne. Spacery, wycieczki.
11.15 – 11.30 Przygotowanie do obiadu – czynności organizacyjne i higieniczno - samoobsługowe.
11.30 - Obiad
12.00 – 13.45 Odpoczynek – wyciszające zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki, bajek i opowiadań.
Zabawy dowolne dzieci w wybranych kącikach aktywności lub ogrodzie przedszkolnym. Gry i zabawy ruchowe, taneczne, rytmiczne.
Zabawy i zajęcia organizowane przez nauczyciela stymulujące wybrane sfery rozwoju dzieci – w sali, ogrodzie lub poza przedszkolem.
Praca indywidualna i zespołowa: wspierająca rozwój psychofizyczny dzieci, zaspokajająca potrzeby dzieci wynikające z ich zainteresowań, zdolności, trudności.
13.45 – 14.00 Przygotowanie do podwieczorku - czynności organizacyjne i higieniczno – samoobsługowe.
14.00 – Podwieczorek
14.30 – 17.00 Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci – w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Zabawy organizowane przez nauczyciela wspierające rozwój dzieci. Prace porządkowe w sali. Prace użytkowe na rzecz grupy. Gry i zabawy ruchowe.