Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zakres rzeczowy realizowanego projektu

Realizacja projektu pn. „Eko odkrywcy” polegała na utworzeniu punktu dydaktycznego w ogrodzie przy Przedszkolu Miejskim nr 175 w Łodzi.

Koncepcja punktu dydaktycznego oparta jest na wykorzystaniu terenu zielonego jakim dysponuje przedszkole,w taki sposób, aby zorganizować przestrzeń funkcjonalną oraz umożliwić dzieciom podejmowanie różnorodnych aktywności i codzienne doświadczanie świata fauny i flory w bezpośrednim kontakcie.

Na terenie ogrodu, w jednej z piaskownic, powstało stanowisko geologiczne z poukrywanymi szczątkami (odlewy) pradawnych zwierząt i roślin.

Postawiono dwie zadaszone wiaty, które wykorzystywane będą do pracy edukacyjnej z dziećmi.

Powstała ścieżka sensoryczna w formie labiryntu. Ścieżkę wytyczają rośliny o różnorodnym wyglądzie, wielkości i fakturze. Roślinny labirynt stwarza możliwość modyfikowania i urozmaicania przestrzeni - w zależności od potrzeb – np. poprzez czasowe instalowanie elementów tworzących nowe efekty i bodźce. Przy labiryncie umieszczono kaskadę wodną.

Strefa nasadzeń została wyposażona w system nawadniający. W pobliżu powstał „pachnący zakątek”, gdzie znalazły swoje miejsce min. kocimięta, liliowce, czosneczek, lewenda, liatra, budleja.

 

W strefie lasu powstał „Leśny labirynt dydaktyczny” – umożliwiający prowadzenie gier i zabaw terenowych z dziećmi.

Przy strefie lasu został umieszczony Dendrofon – urządzenie drewniane umożliwiające poznawanie właściwości akustycznych/ rezonansowych różnych gatunków drewna.

Na terenie ogrodu zostały umieszczone poidełka dla ptaków i domek dla owadów.

W punkcie dydaktycznym przeprowadzono wiele nasadzeń. Teren zielony został wzbogacony o nowe krzewy, byliny i trawy. Zamieszkały tu np. pęcherznica, jaśmin, kalina, hortensja, bez, funkia, liatra, rozplenica, trzęślica, trzcinnik, dzielżan, juka, werbena, kosaćce, czyściec wełnisty, rozchodniki, słoneczniczki, paprocie.

 

Punkt dydaktyczny został doposażony w narzędzia dla dzieci: konewki, łopatki, grabki.

W ogrodzie została umieszczona tablica informująca o przyznanym przez Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi dofinansowaniu.

 

 

Efekty rzeczowe zadania w formie zakupionych i zainstalowanych pomocy dydaktycznych z pewnością ułatwią dzieciom zdobywanie wiedzy i umiejętności z zakresu treści przyrodniczych i ekologicznych. Dzięki doposażeniu ogrodu przedszkolnego wszystkie dzieci mogły zdobywać wiedzę w sposób atrakcyjny i bardziej trwały, bo w bezpośrednim kontakcie z przyrodą.

Bezpośrednie i wielozmysłowe poznawanie świata przyrody, zaangażowanie w różne prace w ogrodzie pozwoli na kształtowanie właściwych postaw społecznych i ekologicznych dzieci. Pomoże również budować postawy szacunku do otaczającego świata oraz uwrażliwiać na potrzeby ochrony środowiska.